De aller-allerlaatste voorbereidingen

9 december 2014 - Liempde, Nederland

Door: Martine

We zijn in de fase beland waarin we alles 'voor het laatst' doen, dat wil zeggen, voorlopig voor het laatst. Waren het eerst de reislijstjes die afgevinkt moesten worden, nou zijn het vooral activiteiten en handelingen, in en rondom het huis. Het is druk en ook leuk, maar toch vooral druk. Zo hebben we in de afgelopen weken, naast onze gewone dagelijkse activiteiten en onze reisvoorbereidingen onder andere een afsluitend personeelsuitje gehad ( zeer geslaagd), onze jongste zoon laten afzwemmen voor diploma B (yes!), een vierde lokatie voor onze praktijk  geopend (ook dat nog), een verrassingsfeestje voor Java (door vriendinnen georganiseerd) en net zoals iedereen de verrassingsfeestje met vriendinnensinterklaasdrukte (met logees), weer overleefd. Verder nog een 'afscheidsetentje' en o ja, nog een en nog een afsluitende borrel met de cursisten, bezoekjes aan familie en vrienden, bezoekjes van familie en vrienden. We zijn 3 gelukspoppetjes, een reisbuddha en een angel to go rijker, ja, iedereen heeft het beste met ons voor en dat doet ons echt goed. Tuurlijk raakt het je, als je familie en vrienden, maar vooral vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen, tegen het naderende vertrek opzien. Voor ons is het anders, wij gaan uit eigen beweging en zij blijven achter. Personeeluitje

Nu zijn er nog een aantal dingen te doen. We hebben deze week de eerste en ook de laatste rapportgesprekken van dit schooljaar, met de leerkrachten van onze kinderen. We hebben dubbele spreektijd of uitloop mogelijkheid, er zal genoeg te bespreken zijn.  Het schoolmateriaal is in principe geregeld, voor onze oudste dochter hebben we alles digitaal kunnen krijgen via school, voor de andere twee deels digitaal en deels boeken.    Het is nog even bespreken waar ze precies gebleven zijn met de lesstof. We volgen de doorlopende leerlijn en geven alleen de vakken die echt van belang zijn. Bij terugkomst kijken we met school samen wat het niveau is van de kinderen, maar de insteek is dat ze gewoon overgaan, al kan je dit natuurlijk nooit van te voren zeker weten. De rapporten zagen er goed uit, dus nou is Juf Mama aan zet....

Verder is de kogel door de kerk, we hebben huurders voor onze woning. Het hele huis wordt gereorganiseerd, ruimtes moeten worden vrijgemaakt, rommel moet worden opgeruimd, maar het is voor een goed doel en het einde is in zicht. Zo lijkt alles toch nog op z'n plek te vallen, in de laatste weken. En zo schrik je wel eens wakker en dan besef je: over 10 dagen zitten we op een ander continent, is ons nieuwe avontuur begonnen. Het is heel onwerkelijk en raar maar waar.....

1. Juf Annemiek:
    9 december 2014
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik wens jullie heel veel succes met de laatste voorbereidingen en natuurlijk alvast een heel fijne reis!!!
  2. Ingrid:
    9 december 2014
    Leuk om te lezen en te volgen! Veel succes en plezier met de laatste voorbereidingen!
  3. Ron(opa)en Charlotte(omaLotti):
    9 december 2014
    Lieve Martine ,Peter ,Java ,Nolan en Loris !
    We vinden het superstoer dat jullie samen op wereldreis gaan!Jullie gaan een bijzondere tijd tegemoet met z'n vijfen.Wat zullen jullie vaak verrast zijn over al het moois of bijzonders dat jullie tegenkomen in de diverse landen ,vooral natuurlijk Java Nolan en Loris .We zullen jullie
    natuurlijk soms erg gaan missen maar dat hoort er nu eenmaal bij en dat zal snel overgaan zodra we jullie enthousiaste verhalen met de daarbij behorende foto's gezien hebben .Voor straks goede reis met veel geluk en liefde en blijdschap onderweg. Heel veel liefs Opa Ron en oma Lotti uit Almelo
  4. Nelly Rini Raijmakers:
    9 december 2014
    ha ha peter lekker hard gelopen zal verlopig wel een van de laatste zijn ik heb je vandaag gezien op de oude grind weg.
    in iedergeval een heel goede reis voor jullie alle en behouden terug komst. het is wel leuk om dat allemaal een beetje te volgen heel heel veel plezier en een fijne tijd toegewenst voor de hele familie.groetjes en tot ziens.
  5. Manon Pel:
    10 december 2014
    Spannend hoor, maar wat zal het inmiddels kriebelen om gewoon te gaan! Veel succes met de laatste loodjes in en om het huis. Wij blijven jullie volgen op jullie reis om de wereld!
  6. Fam. Smetsers:
    10 december 2014
    Wat spannend allemaal, erg leuk om te lezen!
    Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken.
    Succes met de allerlaatste voorbereidingen ;-)
  7. Marita:
    10 december 2014
    Peter en familie heel veel succes en vooral veel plezier met deze lange reis, geniet ervan.
    groetjes Marita en Fam.
  8. Annerie:
    10 december 2014
    Gewéldig dat jullie je wensdroom waar gaan maken!
    Ik wens jullie een byzonder mooie en goede reis.
    Maak enkel en alleen maar fantástische herinneringen!
  9. Mariska:
    14 december 2014
    Zo wat leuk om te lezen hoe alles vordert en dichtbij komt. Wij zijn elkaar de afgelopen tijd ook wat vaker tegengekomen in jullie laatste afscheids-activiteiten. Ook zo leuk dat de meiden voor Java een high tea als verassing hadden bedacht. Jullie nog veel succes met de allerlaatste voorbereidingen. En ga er straks echt van genieten. Wat een avontuur....
  10. Nelly Rini Raijmakers:
    17 december 2014
    nou nou het vertrek weekend is zo ongeveer daar .
    peter met gezin heel fijne vakantie .
    en een behouden reis rond de wereld en geniet er van .
    prettige feestdagen en een heel fijn en gezond 2015 om te reizen en te genieten .
  11. Jose:
    19 december 2014
    En... Peter en Martine waren deze week voor het laatst bij Fysionova. Alles is zoooooo goed geregeld, we laten jullie met een gerust hart vertrekken.
    Jullie vinden het spannend om een wereldreis te maken,
    wij vinden het spannend om achter te blijven.
    Lang leve het digitale tijdperk, die dit mede mogelijk maakt.
    Loris, Nolan, Java, Martine en Peter......
    Boa viagem, Buen viaje, Bon voyage, Good trip
  12. Meester Ad v.Sprang:
    19 december 2014
    ik ga jullie volgen
    goede reis !
  13. Folkert:
    20 december 2014
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie. Op je gemak veel bekijken, genieten en gezond weer terug komen. Ook Prettige Kerstdagen in Rio en de beste wensen voor 2015.
  14. Bert van Tuijl:
    22 december 2014
    Inmiddels zijn jullie al een eind onderweg (misschien zelfs al aangekomen). Hoop dat alles goed is gegaan. Geniet er van en dat de reis mag brengen wat je er van verwacht. Het is jullie van harte gegund.
    Goeie reis!
  15. Fam van oorschot:
    22 december 2014
    Hallo fam van de heyden .ALs het goed is zijn jullie nu op de plaats van bestemming. Geniet van alles wat jullie meemaken, fijne kerstdagen en hou ons op de hoogte gr fam van ooschot
  16. Familie. van den Anker:
    18 januari 2015
    Wauw, wat gaaf dat jullie deze reis maken!!! Wat mooi en stoer dat jullie je dromen laten uitkomen!
    GENIET, met volle teugen van alle avonturen en sla de mooie herinneringen op.
    Heel veel plezier en groetjes uit Nederland van Haing, Hendrik, Casper en Thom van den Anker