Hong Kong

10 juni 2015 - Hong Kong Island, China

Hong Kong

Onze travelhub in Azië is Hong Kong. In totaal komen we er 3 keer, 2 keer om over te stappen en deze keer om de stad te bezichtigen.

Vanaf het vliegveld is het ongeveer een half uurtje rijden met de taxi. Als we DSCN6291gearriveerd zijn bij ons hotel geef ik de taxi chauffeur 500 HKD, ritprijs was 275 HKD. Vergeet echter het wisselgeld na te tellen en ja hoor, geript voor 200 HKD, ongeveer 20 euro. Zo, we zitten weer tussen de Chinezen, de toon is gezet. Vanaf nu beter opletten.

Het is ontzettend warm hier met een hoge luchtvochtigheid. Het kost veel moeite om DSCN6327veel te ondernemen. Maar als er in de avond pizza gehaald wordt wil toch iedereen wel even mee. Je hebt pizza en je hebt pizza. Nou wij hebben een PIZZA gekocht. Een lap deeg van bijna een meter doorsnede. Heerlijk.

De volgende dag gaan we broodjes kopen en die eten we in Kowloon Park op, vlak bij de speeltuin. Kunnen de kinderen even hun energie kwijt en wij vinden het ook prima. Het lukt ze zelfs nog om een wedstrijdje hardlopen te doen in deze hitte. De avond wordt gevuld met een bezoek aan de nachtmarkt. Hier kun je heerlijk eten voor spotprijzen. Tevens lukt het ons om een aantal zaken van ons to-do lijstje te schrappen bv een verjaardagscadeau halen voor Nolan en een nieuwe portemonnee.

Onze laatste dag in Hong Kong bezoeken we the Peak. Eerst met de Star Ferry naar DSCN6349Honk Kong Central daarna ga je in 20 minuten omhoog met een trammetje en komt uit op een punt ongeveer 400 meter boven Hong Kong. De uitzichten zijn fantastisch overDSCN6359 deze mooie stad. Tevens komen we langs een apple store (en wat voor een!!!) waar ik de lang gezochte externe harde schijf kan kopen. In de avond bezoeken we nog The Symphonie of Lights. Dit is een soort lichtshow in de haven. Met laser stralen en met mooie verlichting zetten ze een groot aantal gebouwen in de schijnwerpers. Je voelt je DSCN6396nietig als je daar naar staat te kijken. Een prachtig gezicht en prima afsluiting van wat wij een gave stad vinden.

Op naar Vietnam.

1. Femke:
    10 juni 2015
    Vietnam schijnt echt heel erg leuk te zijn! Ik heb nog een hele gave tip voor in vietnam mochten jullie nog niet exacte plannen hebben. Vriendin is daar geweest en heeft een 8 daagse trip gehad achterop de motor (moet even kijken of het met kinderen wel veilig / te doen is). Maar is echt adembenemend ze vond dat het mooiste van heel haar reis. Ik hoor het wel als jullie het willen weten, stuur maar een mailtje of berichtje. Groetjes Femke
  2. Folkert:
    10 juni 2015
    Hoi lieve mensen wat genieten jullie toch van deze wereldreis. Ik begrijp goed dat jullie na die aardbeving en het steeds maar weer verder trekken af en toe naar rust verlangen. Ik zou er al lang bij neergevallen zijn. Jullie zijn nog jong en kunnen dat nog aan. Ik vind het vooral flink van jullie kinderen die houden en steeds maar vol. Het is echt de reis van hun leven en voor jullie als ouders natuurlijk ook.
    Succes verder en bedankt voor jullie verhalen en mooie foto's
    Folkert
  3. Nelly Rini Raijmakers:
    11 juni 2015
    Hallo allemaal en Nolan proficiat met je verjaardag want als je een cadeau krijgt zul je wel jarig zijn.
    Weer een fantastisch reisverhaal en mooie foto,s geniet nog
    maar van alles en van het eten.
    Ook een hele ervaring iedere keer weer ander eten iedere dag is voor jullie weer heel bijzonder
    De kinderen doen het ook echt geweldig.
    Groetjes Nelly Rini
  4. Lonneke:
    12 juni 2015
    lieve nolan
    alvast van hartegefeliciteerd van ons allemaal
    maak er een leuke dag van

liefs tante nicole
  5. Fam. Born (Suus):
    12 juni 2015
    Wat een punt zeg niet normaal!!! En die Roltrappen daar is de Bijenkorf niks bij Weer gretig jullie verhaal gelezen super leuk. Kijk uit naar de Vietnam verhalen heb ik enthousiaste verhalen over gehoord ben benieuwd! Hier wordt het nu eindelijk ook zomer en het eind van het schooljaar is in zicht PFfff laat de vakantie maar komen. Ook wij zijn bezich met de voorbereidingen van een gave Reis nu al zin zeker na het lezen van al jullie verhalen groetjes