Telkens een beetje dichterbij

23 oktober 2014 - Liempde, Nederland

Door: Martine

In de aanloop naar ons GROTE avontuur zou je bijna vergeten dat we bezig zijn met de voorbereidingen voor iets waar we heel erg naar uitkijken. Er moet zoveel gebeuren en met afvinken van elk lijstje lijkt er soms weer een nieuw lijstje te onstaan.

Zo moeten er nog boeken op de e-reader gezet worden, maken we nog visitekaartjes voor de kinderen om uit te delen aan vriendjes en vriendinnetjes. Hierop komt onder andere hun naam, evt. e-mail adres en de naam van ons reisblog te staan.

Onlangs heb ik t-shirts met ons eigen reislogo besteld, alle vijf knaloranje. Leuk voor het 'clubsgevoel' en handig in het kader van de herkenbaarheid. Wij zien in oogopslag waar onze drie t-shirts (lees: kinderen) zijn. Dit geeft een veilig gevoel en in landen waar alles wat minder georganiseerd als in onze eigen landje kan men zien dat we bij elkaar horen.

Om onze kinderen, maar ook hun klasgenoten en leerkrachten voor te bereiden op wat  hen en ons te wachten staat gaan ze alledrie hun spreekbeurt doen over onze reis. Of nou ja, spreekbeurt...zoals wij dat zelf deden op de basisschool, dat bestaat niet meer!  Niks plaatjes knippen en plakken en daarover iets vertellen, onze kinderen maken, zelfs in groep 3 een heuse powerpoint presentatie.

Verder proberen we contact te houden via mail, skype en facetime, de praktijk moet uitwijzen hoe makkelijk dit allemaal gaat. Ik kan me voorstellen dat door tijdsverschil en slechte wifi verbindingen dit ondanks de beste intenties, anders kan lopen dan verwacht. Gelukkig werkt school erg goed mee, alle betrokken leerkrachten, inclusief de directeur zijn erg enthousiast en meer dan bereid om ons te voorzien van de juiste lesmaterialen. In een volgend verslag zal ik op het lesinhoudelijke terugkomen.

1. Ellen:
    7 november 2014
    Beste allemaal,
    Ik zal jullie, met veel plezier, jullie reisverhalen volgen....
    Ik wens jullie veel succes met de laatste voorbereidingen en wens jullie prachtige maanden toe met een goede thuiskomst.
    Groetjes,
    Ellen
  2. Fam. Smetsers:
    26 november 2014
    Vetcool Loris!! Ik ga in ieder geval foto's kijken ;-)
    Groetjes van Sem (Smetsers)