Voorbereidingen wereldreis met kinderen Vliegtickets

15 oktober 2014 - Liempde, Nederland

De komende tijd ga ik hier wat toelichting geven over hoe wij onze voorbereiding hebben gedaan voor onze reis rond de wereld met het hele gezin. Er zijn vele zaken die we hebben moeten regelen en ik hoop dat ik andere ouders wat praktische tips kan geven over zaken waar wij tegen aan liepen. Hierbij valt te denken aan verzekeringen, vliegtickets, schoolwerk voor de kinderen, leerplicht, bagage, reisplanning en alles wat maar in ons op komt.

Vliegtickets: ons doel was het in eerste instantie om met een camper, een  omgebouwde 4.4 vrachtwagen een rondje te gaan maken in Afrika of Zuid Amerika. Echter wij zijn van dit idee terug gekomen met name door de veiligheid in Afrika op dit moment, zie Syrie, Sudan etc. De ebola uitbraak op dit moment zou ons in ieder geval geremd hebben om met kinderen deze regio te gaan bezoeken. Wat betreft Zuid Amerika daar gold een ander probleem en dat was om zowel ons als de vrachtwagen daarheen te krijgen zoude we ongeveer 13.000 euro kwijt zijn. Dit vonden wij te duur voor wat we kregen. Daarna zijn we ons gaan verdiepen in vliegtickets rond de wereld. Wij hebben gekozen voor wereldtickets van One World. En wel om verschillende redenen. De belangrijkste is dat one world ons de mogelijkheid biedt om relatief goedkoop op Zuid Amerika te vliegen. Daarbij kun je met one world alliantie Paaseiland bezoeken (iets wat echt op ons verlanglijstje stond). Tevens heeft one world een ticket, the one world explorer die niet let op het aantal kilometers dat je vliegt maar naar het aantal continenten dat je bezoekt. Je kunt met dit ticket dus perfect afgelegen plaatsen bezoeken, rekening houden met de seizoenen zoals die in Azie en met name Patagonie zijn. Met dit ticket kun je 16 stops maken. De prijs is ongeveer 3000 euro per persoon en kinderen krijgen 25% korting. Enige nadeel van dit ticket is dat de vlucht Tahiti - Auckland niet te krijgen is dus die moet je los bij kopen. One world heeft een geweldige tool waar je uren, nee dagen mee kunt spelen om je wereldticket te plannen. Zodra je er handigheid in krijgt kun je de prijs van je ticket zelfs reduceren. De grootste winst is om je ticket niet in te laten boeken bij Iberia of Britisch airways. Dat wil zeggen dat je er goed aan doet om te vertrekken vanuit Dusseldorf of Frankfurt. Een andere optie is om je ticket te laten inboeken door WTC. Hier werkt iemand, haar naam is Romy van Es die enorm veel ervaring heeft met dit soort tickets. Zij kan je ook helpen aan een zeer goede prijs voor dit ticket, beter dan op internet vermeldt staat.

Onze route is als volgt:

Amsterdam

Madrid

Rio de Janeiro (over land)

Lima

Hanoi (over land)

Bali

Hong Kong

Amsterdam

Round the world tickets van One World zijn flexibel qua data dus je kunt de tickets altijd wijzigen als je ergens langer of korter wilt blijven. Zelfs een rerouting is mogelijk voor een prijs van 150 euro. Dat wil zeggen dat we altijd terug naar huis kunnen voor 5x150 euro indien we er genoeg van krijgen.

Er zijn vast wel goedkopere tickets te krijgen maar flexibiliteit vinden wij wel erg belangrijk. We zijn lang weg en je weet nooit hoe zo'n reis met kinderen zal gaan lopen.

Verder hebben wij al tickets gekocht van Rio de Janeiro naar Foz de iguazu. Deze heb ik zelfs al een half jaar eerder gekocht dan ons werldticket. De prijs is echt spotgoedkoop voor sommige vluchten. Gelijk aan een buskaartje. Wij vonden dit het risico wel waard. Wij hebben deze tickets nodig tussen kerst en oud en nieuw en op dit moment zijn ze al 4x zo duur als in februari!!!!! Echt lachen is dat.

Volgende keer zal ik iets schrijven over alle verzekering die geregeld moeten worden voor zo'n reis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade