Nog maar 6 weken.

9 november 2014 - Liempde, Nederland

Door: Peter

Ja de start van de reis komt nu echt een stuk dichterbij. Een raar idee dat we over 6 weken in het vliegtuig zitten naar Rio de Janeiro. Dan gaat onze trip beginnen. Langzaam begint de reis voor ons ook meer gaan te leven. Hoewel we nog een drukke periode met werk voor ons hebben liggen de komende maand, beginnen we ook zaken af te sluiten. De komende weken gaan we kijken wat we met ons huis gaan doen. Een moeilijke beslissing. Verhuren klinkt makkelijk maar wat dan als we onverhoopt eerder terug komen? Allemaal zaken om eens rustig over na te denken. Kostenplaatje speelt een belangrijke rol maar ook het onderhoud en bewoning zijn voor ons zaken om mee te wegen bij de beslissing.

Wat betreft bagage is het ongeveer klaar. Op het Eofft 2014 heeft Nolan nog een prachtige daypack gewonnen van de Bever. Perfect, hadden we nog precies nodig. Wij gaan reizen met 2 grote 80L osprey sojourn rugzakken. Het is de bedoeling dat er een vol kinderkleren komt en eentje voor de ouders. Daarbij nemen we nog een roltas mee met spullen die we in Zuid Amerika nodig hebben. We zijn van plan om alle spullen die we tussen we Rio en Punta Arena niet nodig hebben (tent, slaapzakken, snorkels etc) in Rio op te sturen naar ons hotel in Punta Arenas. Daar kunnen we de goedkope tas dan voor gebruiken. Scheelt ons een hoop gesleep de eerste 2 maanden en straks in Patagonie en Tahiti hebben we de juiste spullen weer bij ons. Verder hebben de kinderen allemaal een kleine rugzak. Deze kunnen mee als handbagage in het vliegtuig. Hier stoppen we telkens kleren in voor 3 dagen en de belangrijkste spullen voor de volgende plek. Het zou me niet verbazen als we onze bagage niet eens een paar dagen later ontvangen onderweg. Zodoende hebben we toch altijd genoeg spullen om een paar dagen te overleven. Verder heeft Martine een mammut daypack (ja degene die Nolan gewonnen had!!!) voor de zaken onderweg en reis ik met een stevige Thule rugzak als handbagage. Hierin zitten de waardevolle spullen zoals computer, tablet, telefoons etc.

Voor de kinderen hebben we afgelopen week ook nog donsjacks gekocht. Ideaal. Lekker licht, winddicht, ademend en lekker warm. Nemen wel wat plek in maar als we op hoogte moeten verblijven dan zal dit zeker zijn nut gaan bewijzen.

Medisch gezien moeten er nog wel enkele zaken geregeld worden. Ik heb overleg gehad met mijn huisarts. In overleg is besloten om zelf ook wat medicatie mee te nemen. Wat wij toe gaan voegen aan onze medische kit is: antibiotica (breed spectrum ), laxeermiddelen, diamox (hoogteziekte), flagyl (guardia). Alle doseringen voor de kinderen moeten nog berekend worden aan de hand van hun gewicht. Zo meteen komt Thuisvaccinatie nog een paar prikken zetten. Vandaag is het voor de volwassenen gele koorts en voor de kinderen 1e prik Rabies en gele koorts.

Komende week gaan we nog verder in gesprek met de school om nog wat meer adviezen te krijgen over de lesstof van de kinderen maar dit loopt gesmeerd tot nu toe.

Zo dan is iedereen weer een beetje bijgepraat, over een paar weken zullen we weer verder updaten.

1. Ans van Helden:
    9 november 2014
    De reis moet nog beginnen en ik was er nu al stil van,
    wat zijn jullie ondernemend! Heb jullie verslag meer dan 1 keer
    Gelezen! Super, wat een organisatie!!
    Kijk dan ook uit naar de voortgang!