Computers, telefoon, elektrische apparaten.

17 oktober 2014 - Liempde, Nederland

Door: Peter

Telecommunicatie

Vroeger reisden we rond en konden we een keer per week vanuit een kantoortje naar huis bellen. Internet bestond niet en van draagbaren telefoons had nog niemand gehoord. Let op dit is pas 20 jaar geleden...............

En nu, wat nemen we mee aan electronisch speelgoed voor 5 personen op een reis van 8 maanden: MacBook, Ipad, iPhone (2x), Ipod (3x). Dit geeft ons tevens een gevoel van veiligheid (we kunnen via de zoek-mijn-iphone app altijd onze kinderen terugvinden als er iets gebeurt). Tevens kan iedereen whats-appen en facetimen zodra er wifi is. We houden maar een telefoonabonnement aan voor noodgevallen. De rest wordt opgezegd. Daarbij hebben we een harde schijf van 2TB met daarop films voor de kinderen (en voor de ouders ook......)

Fotocamera Nikkon Coolpix s32 (voor de kinderen) en Nikkon Coolpix (voor de ouders), allemaal shockproof en waterdicht. Fantastisch tijdens snorkelen, zwemmen en duiken. De shockproofheid zal wel regelmatig getest worden!!!

Walkie talkie. Echt een perfect ding. Te gebruiken als babyfoon maar je kunt ook makkelijk even communiceren als er iemand boodschappen moet gaan doen en je bent wat vergeten. Daarbij als we twee kamers hebben kunnen we met elkaar communiceren zonder over de gang te moeten.

E-reader. Hier maken natuurlijk veel reizigers gebruik van, wij gaan er onze eerste ervaring mee hebben op deze reis! Ideaal om met niet zoveel boeken te hoeven slepen, en lezen moeten/willen we toch.

Om dit alles aan de praat te houden een hele tas opladers, een wereldstekker en een stekkerdoos met 3 uitgangen om alles ook nog eens tegelijkertijd op te kunnen laden. Ook hebben we een reserve accu bij van 10.000 mah die zich zelf met zonlicht kan opladen indien we een tijdje zonder power komen te zitten.