Sydney, Australie

7 mei 2015 - Sydney, Australië

Sydney, we love it.

Na onze toch wel wat spectaculaire vlucht vanaf Queenstown zijn we geland in de regen in Sydney.  En wat denk je….. Weer een rugzak die weg is. Na wat vragen en rond bellen komt hij uiteindelijk toch nog een half uurtje later de band opgerold. PFFF. Wat een opluchting. We verblijven in Woolloomooloo. Een wijk ongeveer 20 minuten lopen vanaf het centrum. De vooruitzichten wat betreft het weer zijn ronduit slecht.  Vijf dagen regen!

DSCN4775Maar Sydney is en blijft te gek. Je kunt hier echt veel ondernemen. Het middelpunt is de haven. Hier liggen de Harbour Bridge en Opera House. De hoge flats met kantoren en winkels liggen er vlak achter en natuurlijk voor Martine weer een prachtige botanische tuin!!

De eerste dag hebben we altijd weer een paar dingen te doen. We moeten onze treinpassen ophalen voor Japan die online besteld zijn. Japan en Korea zijn moeilijk op de bonnefooi te bereizen dus hier zit al veel voorbereiding in wat betreft transport, hotels en andere zaken. Vanaf Japan pakken we nog een ferry naar Zuid Korea. Vliegtickets van Seoul (zuid korea) naar Tokyo zijn ook al geboekt. Veel vooruit plannen dus. Zeker omdat we verwachten dat de taal een serieus probleem gaat worden hier.

Tussen de buien door bezoeken we de Eye tower. Een toren waar we een prachtig uitzicht hebben over Sydney op een hoogte van 260 meter. Stuk minder spannend dan in Auckland maar wel mooi om een beeld van de haven en stad te krijgen.

DSCN4802Ook bezoeken we de Harbour Bridge en het Opera House.DSCN4831 Een rondleiding zien we hier niet zo zitten maar een voorstelling wel. We kunnen nog kaartjes boeken voor Last night of the Proms voor zaterdag. Zo krijgen we een goed beeld van het gebouw van binnen.

Door Java:

Halloaaaa iedereen zoals jullie (denk ik) wel weten zijn we naar de Operahouse in Sydney geweest. Helaas voor ons konden we er niet in zonder een stomme rondleiding (die wel 95 dollar was) dus je kunt wel begrijpen dat we zoveel geld niet gaan riskeren voor een rondleiding.

Maar toen zag papa een foldertje liggen het ging over een concert waar mooie muziek werd gespeeld die wij ook kenden. Het leek ons wel gaaf dus boekten papa ons in voor morgenavond.

Toen de middag voorbij was en we al wat dingen gedaan hadden en genoten hadden van het mooie weer (wat ze mee hadden genomen uit Engeland waar het heel vaak regent) gingen we ons voorberijden op het concert (met wij bedoel ik mama mij), en loris dan een beetje want die wou zijn haar perse als een nerd!!!!!!!!!!

Toen we klaar waren gingen we op weg het duurde niet lang voordat we een taxi hadden gevonden toen we daar aankwamen was het meteen een drukte van jewelste.

Maar gelukkig duurde het niet lang voordat we in de zaal mochten, onze mond viel open van verbazing zo mooi was de zaal. Een paar minuten leek het net een droom (die helaas onderbroken werd door Lo, hij deed een trompet na en spuugde daarbij in mijn gezicht). Wat ik echt heel smerig vind en toen begon het concert .

DSCN4869Het orkest was prachtig maar helaas begon het al snel een beetje saai te worden. Toen ik een beetje slaperig werd kwam er ineens een prachtig solonummer van een violiste. Wat ik veruit het mooiste vond toen we pauze hadden kregen we sprite en moesten we al snel weer naar de zaal.

Bij de tweede helft was het stukken beter mama en ik hadden echt lol door naar oude dames te kijken die schreeuwden en allerlei dingetjes DSCN4866mee hadden om geluid maken wat vooral heel genant was is dat een van die dames Loris op z’n kop had gegeven doordat hij geluid maakte (maar zelf was ze superdruk en lawaaierig). Toen het afgelopen was gingen we door de stromende regen weer terug naar het appartement.

1. Femke:
    7 mei 2015
    Sydney, heerlijke stad en inderdaad van alles te doen! Jammer van het weer want het Opera House en de Harbour bridge zijn inderdaad zo mooi bij lekker weer! Een track bij Manly beach vond ik zeker de moeite waard, zo ook die bij Bondi beach (als het lekkerder weer wordt).
    Heel erg veel plezier!
  2. Petra, Bart en Iris:
    7 mei 2015
    Ik kwam vroeger ook vaak in Woolloomooloo (studentendisco in Utrecht);) Wij genieten steeds van jullie reisverhalen. En na een paar dagen Praag (ook schitterend) vroegen we ons alleen af hoe het gaat met eten? De dames die wij bij hadden (Iris en haar vriendin Neeltje) lusten niet zo veel...
    Even balen van de regen maar wordt vast snel beter. Blijf genieten!